Vita papper med text på är inlämnade...

Äntligen!

Med en trötthet som inte går att beskriva och en mage som bara hade fått i sig två digestivekex cyklade jag turbo till skolan och lämnade in filmanalysen. Tro inte att jag var ute i god tid, marginalen till deadlinen blev fem minuter. Jag la mig 02.30 inatt och klockan ringde 07.00 imorse, har fortfarande inte sovit. Hur själva analysen blev behöver vi inte tala så mycket om, är bara stolt över att jag fick fixat ihop lite text på några papper överhuvudtaget. Lycka. När jag lämnat in texten cyklades det direkt till mataffären, hade ju inte någon föda hemma alls. Sedan med raskt fart hem och slängde ihop några köttbullemackor, snabbast möjliga! Jag hamnade i soffan med täcket över mig, där sitter jag fortfarande kvar...

När jag loggade in på bloggen att jag fått en mycket trevlig kommentar. Fanny bjöd in mig på spelkväll hos henne ikväll, så jag får strunta i att sova, kanske hinner med en snabb blund. Blir mys! Förövrigt kollade jag även idag tågbiljetter till en ort jag gärna snart besöker. Det är så svårt att få ihop schemat bara, hur pengar och tid ska räcka till. Kanske kan man ta tåget hem därifrån till Göteborg senare i veckan?

Hade fått mail ifrån kanal5 idag också. En glädjande nyhet läste jag:
Magnus Betnér - ingenting är heligt
På torsdag visar vi lite skön standup på Kanal 5. Det är Magnus "hatar allt" Betnér som ställer sig upp i en timme sådär och avhandlar allt från Kristdemokraterna till Filip och Fredrik. Det börjar bra. Magnus Betnér inleder med orden: "Kul att vara på tv, trist bara att det är Femman som köpt det!"
Magnus Betnér - ingenting är heligt - torsdag 21:00

Jag kommer att titta!

image478

Tågresan igår var ingen höjdare. Fullt tåg med väskor överallt. Varmt, kallt och en mycket äcklig spylukt. Väntan på tågbyte i en halvtimme, svinkallt! Hungrig, trött och ångest över analysen. Låter väl underbart? Jag fick i alla fall läst ut den första av två pocketböcker jag inhandlade: Ett hål i huvudet. Vilken bok och vilka funderingar den gav mig, som allt annat. Jag hamnar i någon form av fantasivärld, precis som när jag går ifrån en bio. Någon som känt den känslan? Att man är lite sådär spralligt lycklig och hoppas att världen är förändrad när man går ut genom biograf dörren. Kanske bara är jag, men huh vilka funderingar som kommer. Nästan lite små läskigt. Man undrar vad man gör egentligen, är detta livet?

Nu ska jag blunda en sväng och klura lite på julklappar, bara en vecka kvar till julafton idag! Vad händer på nyår?
Take Care

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: ?

Kan det vara till skåneland?

2007-12-17 @ 16:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback