Sista inlägget 2007.

Detta blir med största sannolikhet årets sista blogginlägg. Klockan är alldeles för mycket och jag borde sova, imorgon bär det av till skåneland. Vill dock skriva lite först. Blev ju inget igår på grund av att jag slaggade hos kusin Maria i Göteborg efter jobbet. Leah ( mitt kusinbarn ) väckte mig imorse och kröp upp i min säng. Vi läste bok och myste en stund. Var även på bio med Michaela, valet av film blev The stranger inside med Jodie Foster. Mycket bra film! Väldigt intensiv hela tiden och högt tempo. Jag blev jätteglad över att vi lyckades träffa in en bra psyk/thriller film som jag och Michan kallar genren. Tänkte bjussa på trailern till filmen.

Imorgon / idag åker jag som sagt till Höör för att fira nyår. Kommer bli superkul och trevligt. Skönt att se några andra väggar ett par dagar. Jag har varit duktigt enligt mig själv och packat i en mindre väska och försökt begränsa mig så gott det går med kläder osv. Inte det lättaste, men jag ska ju bara vara där några dagar. Ska byta nyårsklänningen jag köpte i torsdags imorgon. Hittade ett linne på H&M som jag efter mycket noga övervägande med jobbarpolaren Felicia bestämde att det var bättre. Så förmodligen blir det linnet och pennkjol och lite roligt krims krams. Vi får se! Kändes onödigt att behålla klänningen om jag ändå inte ska ha den på måndag. hade varit bortkastade pengar. 13.30 går tåget och är framme 17.38. Lång resa som antagligen kommer kännas som en evighet. Dels för att jag vill komma fram snabbt och för att tåget kommer vara fullt. Väskor överallt, folk överallt.

Det var kändistätt på jobbet i helgen. Sofia Bach (parlamentet), Carina W Johanson (Louise i gynekologen i Askim), Jonas (myror i brallan), Kim och Casper (Arvingarna). Casper kommer att åka skidor i ett par skidstrumpor ifrån seger som vi tillsammans ansett vara bäst, hans dotter kommer att bära en ljusrosa skidhjälm.

Nu håller jag på att somna och ska därför försöka göra det med. Inlägget blev inte vidare långt, men det kommer längre. Jag vill önska alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Med allt vad det innebär för var och en av oss. Se till att ha en liten önskning och löfte. Kanske är avgörande det kommande året? Njut långt in på småtimmarna av det nya året och bubbla bubbel i glasen. Nu ska vi se framåt, nytt år...nya möjligheter. Take Care.


No more champagne
And the fireworks are through
Here we are, me and you
Feeling lost and feeling blue
It's the end of the party
And the morning seems so grey
So unlike yesterday
Now's the time for us to say...

Happy new year
Happy new year
May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbour is a friend
Happy new year
Happy new year
May we all have our hopes, our will to try
If we don't we might as well lay down and die
You and I

Sometimes I see
How the brave new world arrives
And I see how it thrives
In the ashes of our lives
Oh yes, man is a fool
And he thinks he'll be okay
Dragging on, feet of clay
Never knowing he's astray
Keeps on going anyway...

Happy new year
Happy new year
May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbour is a friend
Happy new year
Happy new year
May we all have our hopes, our will to try
If we don't we might as well lay down and die
You and I

Seems to me now
That the dreams we had before
Are all dead, nothing more
Than confetti on the floor
It's the end of a decade
In another ten years time
Who can say what we'll find
What lies waiting down the line
In the end of eighty-nine...

Happy new year
Happy new year
May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbour is a friend
Happy new year
Happy new year
May we all have our hopes, our will to try
If we don't we might as well lay down and die
You and I

Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback