Högre breddgrader utan viktig information...

image480




Jag åker hem imorgon istället. Skulle åkt på lördag, men nu är de planerna ändrade. Hittade en sista-minuten tidigare idag och köpte den. Vad ska jag göra här resten av veckan? Fast vad ska jag göra på Tjörn? Det får väl visa sig. Packandet har jag ännu inte börjat med, inser att väskorna kommer att blli för många så jag vill inte ta reda på antalet riktigt än. Så svårt att veta vad man ska ta med hem i klädväg, vad kommer man sysselsätta sig med? Skulle ju vara sjukt irriterande att veta att "just det där halsbandet som hade passat nu" ligger i Kalmar. Nej, så vill vi inte ha det, så är lika bra att packa allt! Bara jackorna som ska ned i väskan tar ju enorm plats och nej.....jag kan inte lämna dem här. Hehe. Sov länge idag, en underbar känsla är det när man vaknar av sig själv. Ingen klocka som piper eller person som skriker, man bara får vakna när man känner för det. Sov som en sten inatt, efter två dagar av brist på sömn var det kanske inte så konstigt. Sitter fortfarande i ungefär samma outfit som i morse, piffat till mig med lite eyeshadow och mascara i alla fall. Enbart för min egen skull, känslan av att vara piggare sprider sig lite. Skulle ah tränat idag, men insåg någonstans att tiden sprang iväg. Att cykla ned till stan bara för att träna och sedan hem igen var inte helt lockande, måste få packat också. Får göra situps här hemma istället.

image482

Sanna jag tycker absolut du ska följa den ena delen av magkänslan. Den verkar klokast enligt mig. Du hade inte kontaktat ifrån första början dem om du inte velat något. Och som jag sa, orten finns kvar om några månader också. Ta chansen! Det kan bli en katastrof...men också det bästa du gjort?

image481

Funderat alldeles för mycket på allt och ingenting idag. Kanske man ska sluta tänka helt och bara göra det som faller in? Helt plötsligt befann jag mig inne på en hel mängd olika grafiska utbildningar på nätet, vilka fingrar skrev in det sökordet på Google? Samma fingrar ville kolla resor och annat kul. De resterande fingrarna var nöjda, med läget för tillfället. De tyckte att valet jag gjort kan vara det jag är mest nöjd med om några år. Finns andra hjärtliga själ till att jag funderar också. Funderat även på FridaFrisör nästa vecka då hon äntligen ska klippa mig igen. Ska behålla håret så långt det går, men något nytt får hon ändå fixat till. Ska även färga det, rött kanske? Mest min nyfikna tanka som vill det...men koppar-rött hade kanske varit något (tss..)?

( inlagt 20.35: kollar musikbyråns avslutningsprogram, de listar de 30 bästa artisterna enligt dem. Älskade Laakso kom på 10:e plats. Jag vill ha hela deras senaste album, någon som kan ladda hem? )
Tre tips på artister ifrån listan:
Feist
Jamie T
Jack Peñate

Usch. Jag måste rensa och göra iordning på mitt rum innan jag beger mig till seminariet imorgon bitti och efter det till tåget mot Göteborg. Packandet också..09.00 imorgon har jag träff med Stefanie på skolan, vi ska käka frukost där och slå våra kloka huvuden ihop. Efter det bli grillad med filmanalyser och få skämmas en stund. Kul. Sedan får vi även tentan imorgon...roligaste stunderna på året. Lägg märke till min ironi i förra meningen.. Igår var jag hos Fanny på en mycket mysig spelkväll. Det smaskades morötter och det dracks glögg. En och annan polkagris smög sig ned i magen också. Vi spelade frågespel i tre olika lag, jag och Ida bildade team. Att vara ett team med henne skulle visa sig vara en ren skrattattack. Det gick jättebra för oss i början, men gick sedan utför. Tänkte bjuda på några svar Ida gav under kvällen.
Det kom en fråga om vad en person hette som drunknade i Vättern 1918. Hennes fundering blev då "när sjönk Titanic?" .
Kristina hade sedan en livlig diskussion om Japan och nämnde i något sammanhang att Oussaka var en stad i Japan. Ida hörde hälften och hennes kommentar blev "jag visste inte att moussaka kom ifrån Japan!"

En annan sak som disskuterade oss tjejer emellan igår var vad en SNUS-KLUBBA är för något? Jag blev så förvånad när det visade sig att personer som kom ifrån högre breddgrader än mig och Kristina (västra götaland) inte verkade veta detta. Allvarligt talat. Det är viktigt att alla vet vad den godaste klubban genom tiderna heter. Blir matt bara av tanken att inte alla vet det. Suck.

Nu ska jag packa och diska.
I veckan väntar Göteborg och shoppingen!
Take Care

Coldplay - Yellow



Look at the stars
Look how they shine for you
And everything you do
yeah, they were all yellow

I came along
I wrote a song for you
And all the things you do
And it was called Yellow

So then I took my turn
Oh what a thing to've done
And it was all yellow

Your skin
Oh yeah your skin and bones
Turn into something beautiful
And you know
You know I love you so
You know I love you so
image483






Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Fanny

Hade inte Robbie Williams huvudrollen i Forrest Gump? ;p
Du, vilken stilmall utgick du ifrån när du gjorde om din bloggdesign? Den med mode va? Tänkte pyssla lite med det under lovet, eftersom jag är så bra på kodning och sånt! :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback