En konstig verklighet.

Sitter i mitt gamla rum hemma på Tjörn, känns tomt. Vet inte riktigt var man ska säga är hemma längre, ett konstigt mellanläge. Vid tretiden var väskorna innanför dörren här "hemma". Då hade ingen i familjen kommit hem och det var en konstig känsla. I kylskåpet fanns ingenting jag hade valt och mitt rum var tomt. Några få hyllor, en säng och ett par tavlor finns kvar. Kommer man någonsin återvända hit på riktigt igen? Tror inte det, eller snarare jag vet att jag inte kommer. Man vänjer sig konstigt snabbt av familjelivet och bråket om tv-kontrollen, det har inte existerat på ett tag. Ändå är det en skön känsla, att få mat på bordet och någon att prata med. Att bara gå till Ica och handla är trevligt, man hejjar på i stort sett hela affären och man vet var alla varor finns. En sorts dold trygghet. Dagen började redan 06.00 då klockan ringde, tåget avgick 09.00. Sedan var det två tåg och två bussar som väntade innan jag kom till ön. Nu ska jag vara här tills på söndag. Det är så mycket man vill hinna med, men man vet hur fort tiden kommer att gå. Swish, så är det söndag igen och tågresan hem väntar.

Idag har jag umgåtts med Sofia och Gerda, det blev derbymatch i hockey. Det var jättemycket folk i ishallen och ett antal "hej" avverkades. Kul att hitta på något, att fylla dagarna. Man får passa på! Imorgon ska jag göra två goda gärningar för mormor. Först ska jag köra henne till tandläkaren och sedan till doktorn. Man varken har eller vill ha mage att säga nej, var månader sen jag träffade henne sist. Lilla favorit mormor. Emellan dessa uppdrag ska jag bland annat sola och hyra filmen som jag ska göra filmanalys om. Linas kvällsbok. Efter körningen till doktorn ska jag följa med Kamilla till fotbollsträning de har. Haha, det ska bli intressant att se hur mycket teknik som finns kvar. Kommer antagligen göra bort mig helt, men i så fall får jag bjuda på det. Kul att vara med och lira lite! Ska även hinna med att träffa Robin. Fullspäckad dag. Resten av veckan är oklar och skönt är det. Måste skriva filmanalysen och hinna lite julshopping bland annat. Har kommit en bit i min pocketbok också, sånt man kan ägan timmarna på tåget åt. vek en sida som jag måste dela med mig av. En konversation mellan Minou och hennes bror Karl.

- Med ditt resonemang kan man ju inte lita på nåt nån säger. Allt kan ju vara påverkat av deras personliga livslögner
- Exakt!
- Fy fan, Minou, hur blev du så här jävla bitter?
- Jag är inte bitter, bara realist.
- Typiskt bittra människor att påstå att deras bittra syn på verkligheten är den sanna.


Dagens nyheter / tips.

- Lasse Lindh ska vara med i melodifestivalen.
- Acne fyller 10 år och satsar på en
jubileumskollektion.
- Ni som är intresserade av vintagekläder, kolla in denna
hemsida där man kan handla direkt ifrån nätet.
- Tidningen Hennes har utsett 2007 års kvinnor, blev
rätt personer utsedda?

Kvällens låt, en del kommer känna igen den ifrån serien Andra Avenyn.
Lyssna på den några gånger, grymt skön!:



Imorgon är det bonde söker fru final, med allt vad det kan innehålla. Det är även roomservice som denna vecka hälsar på hemma hos Emma Andersson ochHenrik  Zäta Zetterberg.


Nu ska jag sova i min gamla 90 säng. Fast jag trivs bra här och tror veckan kommer att bli bra, så skulle några dagar i det skånska kollektivet varit ännu bättre. Sov gott. Take Care.

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Stefanie

Haha! Så du längtar efter det skånska kollektivet. Det längtar efter dig med. Inte lätt alltid med alla dessa val. Men du verkar ju ha mycket att göra hemma så tiden går nog snabbt. Ha det gött gumman så hörs vi! Kramar från skåne

Postat av: Anonym

Haha. Vad full i skratt jag blev när jag läste dialogen mellan Minou och Karl. "Jag är inte bitter, jag är realist" är något som jag brukar säga. Haha. Jag undrar vad det säger om mig.
Kul att ha dig på Tjörn igen Malin! :)

2007-12-12 @ 11:03:54
Postat av: Camilla

Men åå, jag glömde att skriva att det var från mig. Typiskt.

2007-12-12 @ 11:04:50
Postat av: Kristina

Riktigt skön låt :)
Hoppas du har det bra hemhemma på bästkusten!

2007-12-12 @ 11:35:02
URL: http://kickilinaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback