En ensam och regnig ledighet.

Nu är biljetterna fixade, den braiga Kristina löser alla problem. Gött jobbat! Den 8 februari bär det av till Karlskrona på Kents spelning. Mycket nöje. För er som inte bokat gå in och gör det nu, de börjar ta slut.

Idag är annars dagen med stort T - tvättdagen. Det fanns mer kläder än vad jag väntat som behöver åka några varv i maskinen, så det blir ett antal tvättar...suck. Men skönt när det är färdigt. Jag kom att tänka på en sak när jag packade ned all tvätt. Varför jag får så mycket tvätt beror kanske på att jag har för mycket kläder och underkläder. Jag tvättar ju först när det börjar bli kris på den fronten, om jag hade haft en mer begränsad upplaga hade jag fått tvätta oftare och då kanske inte lika mycket? Bara en tanke, som tyvärr kan stämma...Egentligen är tvätta rätt kul, roligare än att diska. det enda som gör det jobbigt är dels springandet till tvättstugan och att kläderna aldrig torkar. Snälla förbättra torkrummen, för allas skull.

Måste även skriva intervju 2 idag. En fakta intervju med valfritt tema. temat är redna bestämt, intrervjun likaså.  Problemet är nu bara hur man ska börja och var man ska börja. Ständigt detta bekymmer, en inspirationsvind, tack! På något sätt ska det väl lösa sig, ska först vara inlämnad 15.00 imorgon, så på något sätt ska väl även jag hinna.

Gillar min nya hobby, att prata med min brorsa Mikaela via Skype. Vi brukade prata med varandra varje dag i telefon, något vi inte kan göra längre. Brorsan är i Holland och passar barn och super, medan jag sitter i Kalmar. Lösningen är dock självklar, Skype! Vilken briljant uppfinning, tacka för den. Nu kan vi snacka skit i flera timmar om ingenting, precis som vi vill ha det.

Ska försöka sy ihop sittkudden idag och fålla sidorna på min framtida klänning. Får se vad timmarna räcker till.

Take Care





See the pyramids along the Nile
Watch the sunrise from the tropic isle
Just remember darling all the while
You belong to me

See the market place in old Algiers
Send me photographs and souvenirs
Just remember when a dream appears
You belong to me

And I'll be so alone without you
Maybe you'll be lonesome, too

Fly the ocean in a silver plane
See the jungle when it's wet with rain
Just remember 'til you're home again
You belong to me

And I'll be so alone without you
Maybe you'll be lonesome, too

Fly the ocean in a silver plane
See the jungle when it's wet with rain
Just remember 'til you're home again
You belong to me

Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback