Då väntar tåget igen...

Söndag 13.01. Skidåkning på tvn och kläderna i väskan bredvid mig...Det är dags att åka "hem" nästan en vecka för att sedan återvända för jullov till Tjörn igen. Jag har packat alldeles för mycket kläder för att bara vara där en vecka, men alltid lika svårt att veta vad man vill ha på sig...Känns konstigt att åka fram och tillbaka, men de tär väl så livet kommer se ut framöver. Jag har fortfarande inte gjort filmanalysen. Ångest och panik, så det blir att knarka kaffe inatt, inget val. Är man så klantig som jag är får man skylla sig själv.

Har äntligen fått fixat datorn, så nu funkar den igen som den ska, underbart! Så nu "Hunken" behöver du inte retas längre. Ska snart käka tidig middag och efter det åka in till Stenungsund och hälsa på min gammelfaster. Anledningen till besöket är att dels vet man inte hur länge till hon kommer att leva och sedan hade hon en sak att ge mig enligt mamma. Tycker om gammelfaster Ingrid, hon är en klok gammal dam. Vid tre tiden ska jag ta bussen till stan och efter det väntar en fyra och en halv timmes lång tågresa, hade varit roligare om man hade sällskap. Vad som händer i veckan vet jag inte, alla klasskompisar kommer antagligen åka hem i början av veckan, men jag har bokat tågbiljett hem på lördag. Typiskt. Det blir en hel del träning och julshopping i alla fall. Om någon har ett annat förslag på vad man kan hitta på är det välkommet.

Pratade julklappar och vad jag önskade mig häromdagen, jag har inte önskat mig någonting beroende på att jag för någon månad sen fick en ny säng. Har inte mage att önska mig mer då, men när familjemedlemmarna själva frågar vad jag önskar mig kan man ju börja fundera, hehe. Det jag sa var att jag önskar mig pengar till en ny kamera. Då kom frågan, vill du inte ha en kamera istället? Varför inte tänkte jag. I alla fall så börjades det kolla olika modeller och sånt, så julafton får visa om det blir en kamera. Man vet ju aldrig.Vi hittade en sjukt snygg kamera bland annat.



Igår var det en mycket trevlig utgång på kockaburra som stod på schemat. Så kul att träffa alla "gamla" polare och snacka om allt och ingenting. Sandra stod för förfesten, nice. Nu ska jag pakc aihop det sista och sedan äta. Magen börjar hungra ordentligt..Sedan väntar tåget!

Take Care

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Fatme

Fan vilken snygg kamera. Kostar multum eller?
Trevlig "hem"resa, gumman.
Hörs snart.
Puss

Postat av: Kristina

Riktigt fin kamera, ögongodis!
Sitter och skriver jag med nu.. så fruktansvärt tråkigt, gäsp!

2007-12-16 @ 23:22:16
URL: http://kickilinaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback