Christmas Time!

Torsdag. Igår kväll kom jag utmattad och trött hem till Tjörn med mina väskor. Efter sammanlagt två tåg och två bussar kändes det skönt att bara få sätta sig ned och käka lite. Hade enbart käkat en taskig burgare på dagen, det kändes. Det blev i alla fall en mycket slapp kväll igår framför tvn. Fick två julklappar ifrån jobbet innehållande vinglas och chokladtryffel, gott! Idag fick jag vara chaufför ännu en gång åt mormor, frisören denna gång. Efter det körde jag och systeryster till Stenungsund och köpte upp de sista pengarna, tur att nya kommer imorgon. När vi kom hem väntade städning och julbak. Det blev en sorts julgodis jag hittade i Hennes, en nyttig variant skulle det vara! Fick en mycket glädjande nyårsinbjudning idag som gjorde mig mycket glad. Det är baraklänning och  tågbiljetter som ska fixas..tack igen för inbjudan!

Tittat på Spice Girls reunion program på Tv4, vilka minnen. Vi som är runt 20 år under den tiden de var som störst var nog i perfekt ålder för att tycka om dem. Nästan alla låtar sitter fast i hjärnan med superlim och kommer antagligen inte lossna på många många år. Magtröjorna och platåskorna som alla skulle bära, har fortfarande mina vita platåskor med bubblor i kvar. Hade sparat ihop pengar till dem länge. En tidsepok jag är glad att jag fått uppleva. 90 talets pop. 90 talets mode. 90 talets minnen.



Dagens höjdpunkt har precis börjat. Betnèr.
Hoppas ni kollar på det efter jag tipsade er tidigare i veckan om det!

Imorgon ska jag jobba. Jätteglad för det. Blir att gå upp tidigt, men allt för pengarna. Jobbet är ju dessutom kul, så ska inte klaga. Pengarna behövs till allt, de bara rinner ur nävarna...

Nu ska jag njuta av Sveriges, antagligens världens sannaste människa. Han är inte rolig på beställning, han är rolig på grund av vårt tragiska samhälle som bjuder på otroligt bra skämt. Vi bjuder på dem själva och han leverar.


p.s
vad tycker ni om förra inlägget? d.s



Take Care.



You're just like your mother
I'm just the same as the others
Do you belive everything they write in all those magazines
Stay out of love until your ready
Stay out of it 'cause it scares you
you'll still find your lover beside the public library


Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback