Besvikelse och inspiration.

Dagen blev inte som väntad. Sorgligt nog. Hade ett missat samtal imorse, ifrån salongen. Jag ringde upp för att få meddelandet att Frida var sjuk och kunde därför inte klippa mig. KATASTROF! Det fanns inga andra tider eller annan frisör heller, allt var fullbokat. Blev ledsen och arg, varför kan det aldrig bara gå vägen? Varför ska det alltid sättas käppar i hjulen? Hade bokat tiden för jättelängesedan just för att få en tid hos Frida, nu kommer det dröja månader innan jag får chansen att åka hem och klippa mig hos henne. Istället för att sitta och deppa åkte jag och systeryster till Göteborg. I ett desperat försök letades det efter en klänning, i en folkmängd som måste bestått av alla Göteborgs invånare. Jag fick tag på en klänning och lite smått och gott. Hann inte "strö-shoppa" något vidare på grund av att tiden var smått begränsad. Kanske var lika bra! Köpte även en sak som ska bäras med till Skåne. Mer avslöjar jag inte. Kommer i alla fall bidra med något till festilgheterna.

Imorgon ska jag jobba på Intersport, i all REA-panik. Huh! Efter jobbet ska jag förhoppningsvis träffa Michaela och kanske slagga hos henne. Båda ska upp tidigt på lördagen och jobba, så passade bra. Hon tyckte vi i så fall kunde göra som förr i tiden , när vi bakade kladdkaka och mös hela kvällarna. Jag sa att jag tyckte det lät som en mycket bra plan. Så jag hoppas. Var jättelängesedan jag träffade henne, hon kanske till och med kunde klippa min lugg?

Har letat runt lite och hittat lite nyårs inspiration jag tänkte dela med mig av. I lite olika stilar. Kul att titta på bilder och se olika idèer. En del saker är kanske för många lite too much, men gör det till er egen grej! Mixa och matcha. Hörde på radion idag, P3 besökte några olika affärer runt omkring i landet och frågade just om nyårs outfiten. Samtliga av de tillfrågade nämnde just att man ska våga ta ut svängarna och glittra lite extra. Men som sagt, bara inspiration...



182335-521



182335-522



182335-519



182335-520






Take Care








The cold Swedish winter
is right outside
and I just want somebody
to hold me through the night

In two thousand years
this place will be covered by ice
and the people who will dig us up
will be in for a big surprise

After carefully studying
our calcium-nourished bones
they'll find enclosed
our hearts of stone

Singing the cold Swedish winter
is right outside
and I just want somebody
to hold me through the night



Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Kristina

Oh vet du en sak Malin!! Jag har en sån grön klänning från HM :) Hade den på juldan förra året och ska ha den på nyår! Vilket sammanträffande! Den är det sötaste jag vet! Jag känner mig som en prinsessa eller åtminstone Carrie i SATC när jag har den ;)
Imorgon ska jag till frisören också.. stackars dig som inte fick nån tid, tråkigt! Jag tror att jag kommer se lite annorlunda ut när jag kommer tillbaks till Kalmar!
Hoppas du haft en bra jul! vi hörs och så! Glöm inte att det fortfarande finns en plats kvar i bilen
dne 4e till Kalmar om du inte vill vara kvar längre hemma!
Sköt om dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback