23 december 23.42.

Julen är över innan den ens har börjat. I stort sett i alla fall. Julklappsutdelningen är redan avklarad, dagen innan julafton. Tragiskt. Varför den är det beror på att imorgon ska vi inte ha några julklappar, en dum sak de äldr ei släkten kommit på, tråkigt nog. Ikväll har familjen + mormor och systerns pojkvän haft lilljulafton med mat och bingolotto. Jag vann 100 :- och blev allmänt nöjd. Tur i spel otur i....Det blev en hel del julklappar jag fick trots att jag inte önskat mig något. Det bästa var - den ROSA kameran! Fick den dock inte i "handen", den är beställd och kommer senare. Lite synd, hade gärna haft den till nyår. Men men.
Det är så synd att julkänslan blir mindre och mindre för varje år. Man är i en sådan dum mellan ålder då man är för stor för att tro på tomten och för ung för att ha barn som tror på tomten. Har ju dessutom oturen att inte ha en hel skara småbarn i släkten som hade skapat en hel del stämning som nu fattas. Imorgon bär det först ut till farmor 12.00 för att träffa mina kusiner och käka lunch. Den viktigaste traditionen på jul! Efter det Kalle Anka och sedan in till Göteborg och julfirande hos min moster. Det kommer bli konstigt, vi har jämnt haft tonvis av klappar där...i år ingenting. Det enda vi ska genomföra är en tärningslek där alla bidragit med en klapp för 75:- , lätt att hitta en klapp som ska passa båda könen och i en ålderskillnad mellan 17 och 85 år. Puh! Det tråkiga blir också att min syster som är den enda i min ålder på mammas sida ska tillbringa en hel del tid hos hennes pojkvän imorgon kväll. Vilket bidrar till att jag får joina en hel bunt 30+ :are ...Inget fel med det, men att själv ha någon i det läget hade jag knappast tackat nej till.



Annars har jag jobbat på Intersport fredag-lördag, har gått jättebra och är skit kul. Stressigt men varierande. Igår var jag ävenpå utgång i Göteborg med Mikaela. Vi provade ett nytt "hak" och sedan drog vi vidare till en Bögklubb för att få dansa till gamla godigar som de har en förmåga att tycka om. Jag som inte varit på stället innan stod med öppen mun och tittade på alla män runt omkring i min omgivning. Faschinerande på ett märkligt sätt. Allt är så lättsamt, som heterosexuell kan man gå till ett sådant sälle bara för att få vara för sig själv och dansa. Härlig omväxling! När vi varit där en stund kommer det plötsligt fram en tjej till mig och berömmer mina kläder. Vi börjar småsnacka ch jag nämner något om att "hon sminkat sig snyggt". Mikaela säger efteråt att tjejen flörtat med mig. Får väl ta det som en komplimang?



Ska strax bädda rent i min säng och titta lite mer på tvn innan sängen väntar. Ångesten för morgonsdagens outfit har påbörjats, humöret imorgon får avgöra.
God Jul! Ta hand om varandra. Imorgon är världens bästa dag att visa hur mycket man tycker om varandra på.

Take Care.


Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Kristina

God jul på dig med!
Ska krypa ner i sängen nu.. upp klockan 6 imorgon,gäsp! Ska jobba så lite konstig julafton här med men sen blir det klappar,mat och karl-bertil i vanlig ordning!
God jul igen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback