1 december.


182335-462

Nu äntligen har jag tid att skriva. Sedan klockan 09.15 imorse har jag städat. Men först var det
julkalendern och vad tyckte jag? Mysig! Tror att årets kalender kan bli kanon, äntligen en med hög standard igen. Som sagt annars har dagen bara bestått av städning av alla dess slag. Bland annat har elektriker Malin fått krypa fram ur sitt skal och fixat iordning två julstjärnor med sladdar och glödlampor. Tänk vad man kan åstadkomma! Lite annat julpynt som mamma dragit med ned kom också på sin plats och det känns genast lite mer hemtrevligt. Kom på vid fyra tiden att jag inte ätit någonting mer än frukost, så kan det gå när man har fullt upp.



Var med om några lustiga saker också. Dels när jag skulle gå bort till affären för införskaffning av glödlampor visade det sig vara någon form av minimarknad utanför affären. Dock inte helt lyckad, "laxlotteri",loppmarknad och minikarusell. Försäljningen måste verkligen ha gått bra...Väl inne i affären var det nära att jag vände i dörren, provsamkningen av glögg och pepparkakor, gick knappt att tränga sig förbi. Dels för bordet som var aldleles för stort för sammanhanget och för att en hel släkt skulle kramas med varandra. Jag ville bara ha mina glödlampor... Kändes underbart att komma hem efter det. Sedan när jag väl står i fönstret och ska få upp julstjärnan ser jag ett antal utklädda tomtar i en bil utanför. Rudolf med röda mulen spelades i högtalarna och varningsblinkersen var på när de sakta rullade runt i området...Varför? Ingen som helst aning..Visst, det var trevligt på sitt sätt, men ändå. Har inte folk någonting bättre för sig en lördag? Nu efter allt jobb känns det undebrart att ha julstädningen avklarad i alla fall. Så skönt att sätta sig i soffan utan dåligt samvete. Dagens lyxproblem blev att välja färg på hyacinterna jag bestämde mig för att plantera, det slutade med två rosa/röda. Lite färg är aldrig fel.



Vad ska man då göra ikväll? Egentligen skulle jag varit och firat Sanna just nu, men klantiga jag bokar ju inte biljetter i tid. Förlåt igen, lovar att ta igen det! Till min stora besvikelse går det ingen bra film på Tv ikväll heller, jag har aldrig varit filmfreaket, men självklart just när jag har lust att se någonting så finns det ingenting att se. Vi får se vad det blir. Imorgon ska det göras intervju nere på stan och sedan träning. Take Care.

SENAST IMORGON vill jag och Kristina ha besked om ni vill hänga med på Kent i vår. Så hör av er, vettja!




Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Robin.

Alltså grattis till att du fixar det här med filmerna. Men Malin....Tänd ett ljus????????

2007-12-02 @ 12:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback